Torsdagslektion för Kajsa

Sen efter specialen var det yttligare ett pass till. Det är min nya grupp som jag gillar rätt mycket redan nu. Det vart lektion på Lewi som jag inte ridit på ett par år och då tyckte jag inte om honom så speciellt mycket men nu när jag själv har utvecklats mycket så kändes han som en helt annan häst.

Upplägget på lektionen var annorlunda men den innehöll samma saker som passet innan, skänkelvikningar och jobb på volt och fyrkant. Lewi vart riktigt fin när min sits hamnade på plats och det är mycket det jag ska tänka på, för då hamnar min handställning bra på plats och det blir riktigt bra så. Men vart förvånad över hur bra det gick och jag är glad att jag fick rida han igen för han kan så mycket och är mycket känsligare så man får passa sig riktigt noga för i vilket läga skänkeln hamnar! Men de va ett roligt pass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0